« Terug

"Als ik Loonstrokie opbel, of een mailtje stuur, weet ik dat ik direct een reactie krijg en dat ze precies weten hoe en wat ik bedoel."

Blije doos.PNG05 aug

Hoe is het nou echt om je loonadministratie uit te besteden aan Loonstrokie? Wij vragen het Renske, de HR-manager van VI Company. VI Company is een bedrijf dat zich inzet voor het maken en onderhouden van bedrijfskritische websites en applicaties voor financiële dienstverleners.

Waarom heeft VI Company ervoor gekozen om de loonadministratie uit te besteden?

“Het is echt wel een vak apart, de salarisadministratie regelen. Er komt veel bij kijken, zoals de regelgeving en verschillende belastingen. Binnen de HR heb ik ook al een brede rol: ik regel niet alleen de interne HR-processen, maar ook een stuk groei van VI Company door recruitment en het invullen van vacatures. Daarnaast weet ik wel iets van loonadministratie af, maar het is niet mijn expertise. Er zijn weinig bedrijven die dit ingewikkelde stuk administratie zelf oppakken.”

Hoe zijn jullie bij Loonstrokie terecht gekomen?

“VI Company bestaat nu ongeveer 13 jaar en vanaf het begin af aan doet Gerrit (eigenaar Loonstrokie) al onze boekhouding. Een tijdje terug vertelde Gerrit ons dat hij Loonstrokie ging opstarten. Op dat moment besteedden we de loonadministratie uit aan een andere organisatie, waar wij eigenlijk helemaal niet tevreden over waren. Het kostte bijvoorbeeld veel tijd om een aanpassing te verwerken en het was vrij duur. Toevallig liep ons contract daar net af en besloten we dus om ook dit onderdeel bij Loonstrokie onder te brengen. En dat was uiteindelijk een heel goede keus!”

Foto Renske.jpg

Wat maakt Loonstrokie anders dan andere concurrenten?

“Ik kan zelf alleen een vergelijking maken tussen Loonstrokie en het bedrijf hiervoor, met ander bedrijven heb ik geen ervaring. Maar wat mij meteen te binnen schiet, is het persoonlijke stuk. Als ik Loonstrokie opbel, of een mailtje stuur, weet ik dat ik direct een reactie krijg en dat ze precies weten hoe en wat ik bedoel. In plaats van dat ik de zoveelste nieuwe persoon aan de telefoon krijg die mijn gegevens op moet zoeken of het even na moet vragen, krijg ik makkelijk en direct contact.”

“Daarnaast is Loonstrokie heel flexibel en servicegericht. Een voorbeeld: Als ik bezig ben met een kandidaat om iemand aan te nemen, vind ik het fijn om diegene een proefloonstrook te kunnen laten zien. Als ik dit dan bij Loonstrokie opvraag, wordt dit zo rap en snel in orde gemaakt. Dat snelle schakelen is voor mij super fijn!

Onderscheidt Loonstrokie zich – naast de servicegerichtheid – ook nog op andere vlakken?

“Ja, zeker. Normaal gesproken is een loonstrook maar een saai document – wat het eigenlijk niet zo moeten zijn, want het is wel degelijk belangrijk – maar deze loonstrook is dat zeker niet. Iedere maand staat er een prijsvraag op, waarbij je dan €250 euro kunt winnen. Een leuke persoonlijke toevoeging! Een van mijn collega’s heeft deze prijsvraag laatst gewonnen en werd leuk verrast bij ons op kantoor.

Ook ik heb iets mogen ontvangen. Toen mijn dochter Cato geboren was, ontving ik een ‘blije doos’ aan de deur. Een doos vol met kleine cadeautjes, waaronder een badeendje waar Cato onafscheidelijk mee is. En niet alleen in bad trouwens 😉. Destijds ontving ik veel kaartjes en cadeautjes, maar ik had totaal niet verwacht om iets van Loonstrokie te krijgen. Ik was daar erg door verrast!”

« Terug

Scroll naar boven