Declaree maakt digitaal declareren makkelijk

04-05-2021

img_7794

In 2014 kwam Declaree op de markt. Drie ondernemers en voormalig collega’s uit de softwarebranche hebben een nieuwe manier van declareren geïntroduceerd. Via een gebruiksvriendelijke app, digitaal en met realtime inzicht. Voor werknemers, accountants, HR-managers en financieel managers. Gevestigd in Rotterdam en onderdeel van MobileXpense Group. De Declaree app maakt het declaratieproces makkelijker en draagt bij aan de digitale transformatie van bedrijven. Voor elk bedrijf met personeel: van startups tot multinationals.

Geïntegreerde declaratie- en reisoplossing

Bas Janssen is medeoprichter van Declaree en Product Marketing Manager bij MobileXpense Group: “Uit ervaring weet ik dat bedrijfssoftware vaak gebaseerd is op maatwerk. Met de Declaree app willen we graag aantonen dat bedrijven met slechts één oplossing alles bij de hand hebben voor hun digitale declaratieproces. We verschillen daarin met bestaande apps rondom declaraties. De workflow gaat van medewerker naar manager en de financiële afdeling. Alles wordt automatisch correct gecodeerd en klaargemaakt voor een soepele administratie.” Elke individuele medewerker ontvangt een eigen login. Onkosten, creditcarduitgaven, kilometers en reisdeclaraties worden in een handomdraai ingevoerd en bij een correcte invoer meteen goedgekeurd. Extra handig nu de belastingvrije reiskostenvergoeding eindigt op 1 juli 2021.

“Hoe groter de bedrijven zijn, hoe meer noodzakelijk het is om een goed ingericht proces te hebben.”

Koppeling boekhoudpakketten en HR-software

Declaree koppelt met vrijwel alle bekende boekhoudpakketten én HR-software. Wanneer de koppeling eenmaal is gemaakt, blijft deze connectie bestaan. Door het toevoegen van modules kunnen bedrijven bepaalde stappen invoeren of juist weglaten. Zo wordt de inrichting van de applicatie afgestemd op de wensen van de klant: “Het proces is voor alle medewerkers hetzelfde. Zo ontstaat er overzicht en duidelijkheid. Bedrijven kunnen via een enkele app het declaratieproces automatiseren. Dat maakt de oplossing gebruiksvriendelijk en schaalbaar. Hoe groter de bedrijven zijn, hoe meer noodzakelijk het is om een goed ingericht proces te hebben.” Details zijn inzichtelijk in de declaratierapporten van medewerkers en alles wat is goedgekeurd wordt direct goed ingeboekt voor een juiste  verwerking in de financiële administratie.  

Verder uitbouwen en optimaliseren

De app koppelt onder andere met NMBRS®, een online salarisapplicatie voor bedrijven en accountants. Alle benodigde medewerkergegevens worden automatisch ingeladen in Declaree. Gemaakte kosten zijn realtime inzichtelijk en de inlog verloopt via een single sign-on authenticatie, vaak een bedrijfsaccount. Werkelijk alles gebeurt in de app zelf. Medewerkers maken simpelweg foto’s van de bonnen die ze moeten declareren en de data wordt middels OCR direct uitgelezen. “Sinds kort hebben we ook een samenwerking met bunq. Zakelijke creditcards en bankpassen zijn eenvoudig aan te vragen in de Declaree beheermodule. Maar ook limieten instellen of een pas blokkeren is mogelijk.” Declaree is gratis uit te proberen op basis van een trial periode. Download de app eenvoudig via de App Store.

Loonstrokie regelt het

Wil je de koppeling aanschaffen? Dan regelen wij dat graag voor jou. Door onze samenwerking met NMBRS is dat namelijk zo gepiept.

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten